Миколаївці отримують “третю” платіжку за обслуговування газових мереж: що це означає та як відбуваються роботи

Миколаївці почали отримувати "третю" платіжку за технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж. Її надсилатимуть раз на три або п’ять років після технічного обслуговування.

Про це кореспондентам Суспільного повідомила начальниця пресцентру Миколаївської філії "Газмережі" Ірина Крісанова.

За словами начальниці пресцентру Миколаївської філії "Газмережі", роботи з технічного обслуговування є обов’язковими. Регламентовані вони законодавством з вересня 2023 року.

"Нами на сайті Миколаївської філії "Газмережі" розміщено графік проведення ТО. Це не лише Миколаїв — це Первомайськ, Баштанка, Вознесенськ. І у цьому переліку споживачі можуть знайти свій будинок та подивитися, коли заплановано проведення ТО", — говорить Ірина Крісанова.

Начальниця пресцентру Миколаївської філії “Газмережі” Ірина Крісанова. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Зі слів посадовиці, НКРЕКПНаціональна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. затвердили методику розрахунку за цю послугу.

"Це оплачується один раз на 3 або 5 років. Розраховується вона відносно протяжності газопроводів та кількості включаючих пристроїв, які необхідно обстежити при проведенні таких робіт", — розповідає Кірсанова.

Процедура складається з двох етапів, обстеження зовнішніх мереж та внутрішніх. Слюсарі перевіряють з’єднання, вентилі, засувки газовим аналізатором. У випадку витоку газу, прилад подає звуковий сигнал та відображає дані на дисплеї.

Проблемне місце опалюють газовою горілкою, знімають шар фарби. Роз’єднують, замінюють ущільнювач та закручують назад. Після чого перевіряють аналізатором та обприскують спеціальним розчином. Мешканців заздалегідь повідомляють про проведення даних робіт оповіщеннями на дверях під’їздів. Інші працівники обходять квартири.Слюсар перевіряє з’єднання зовнішніх мереж. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

На кожному газовому стояку слюсарі заходять до квартири та опресовують систему.

"Ми зробили контрольне опресування стояка. Плита не дозволяла, ми зробили це через двоконтурний котел. Газ пустили, я перевірив на витоки. Напарник знизу закрив на стояк кран. Я у хаті накачав його повітрям на монометрі", — розповідає слюсар Руслан Карбовничий.

Слюсар Руслан Карбовничий. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Петро — один з тих кому зробили технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж.

"Я вдячний, що є така служба, яка слідкує за цим всім. Тому що газ це небезпечно. Я всім раджу. Щоб від цієї функції не відмовлялися. Я думаю життя цінніше ніж гроші. Я так думаю", — говорить Петро.

Петро. Суспільне Миколаїв/Олександр Гордієнко

Після технічного обслуговування на сайті підприємства публікується акт, відповідно якого формується платіжка. В разі виявлення несправностей, ремонт відбувається коштом мешканців. Незначні дефекти — ліквідовують співробітники філії "Газмережі" під час обстеження.

Станом на перше квітня працівники Миколаївської філії "Газмережі" обстежили понад 30 будинків.

Джерело