Миколаїв увійшов у трійку “найбрудніших” міст України

Дніпро очолив антирейтинг міст з найбруднішим повітрям у 2023 році.

Про це повідомили екоактивісти SaveDnipro.

Комплексний індекс забруднення атмосферного повітря в Дніпрі становив 12,4 – високий рівень забруднення. Друге місце посіло Кам’янське – 11,9. На третьому (серед міст, де спостереження велися протягом всього року) – Миколаїв з показником 11,2.

 Високий рівень забруднення (індекс 7,0 і вище) також спостерігався ще в 10 містах: Краматорськ*, Одеса, Херсон*, Львів, Луцьк, Вінниця, Київ, Кривий Ріг, Запоріжжя, Слов’янськ* (* – спостереження велися не весь рік)

 Показовий момент Чільні позиції Дніпра і Кам’янського – це в першу чергу результат промислового забруднення. Нічим іншим, окрім викидів немодернізованих підприємств, лідерство цих міст пояснити неможливо. Звісно, викиди транспорту і ворожі обстріли теж впливають на загальний високий рівень забруднення. Але Дніпро і Кам’янське випередили і Київ (де транспорту ще більше), і Херсон з Краматорськом (де ще більше обстрілів). Зволікання з реформою у сфері промислового забруднення – це злочин, який призводить до втрати здоров’я тисячами мешканців промислово навантажених міст. Зауважимо, що в законопроєкті 6004-д, який перебуває на розгляді у Верховній раді, ця реформа виглядає суперечливо в частині найстаріших потужностей. Згідно з текстом, підготовленим до другого читання, застарілим підприємствам, що не підлягають/не планують модернізації, буде надано так званий «дозвіл на смерть» – десятирічну відстрочку до повного закриття. Тобто протягом ще 10 років немодернізовані підприємства працюватимуть за тими самими правилами, які застосовуються до них зараз. Тож і результат буде такий самий: вони далі труїтимуть мешканців промислово навантажених міст. Активісти закликають народних депутатів розпочати реформу промзабруднення, разом з тим критично поставитися до цих положень, викладених в пункті 4 Статті 29 законопроєкту 6004-д, і передбачити механізми реального зменшення викидів підприємствами, які не збираються проводити екомодернізацію. Закриття через 10 років (після закінчення воєнного стану) – це не розв’язання проблеми.

Джерело